lunes, 6 de octubre de 2008

jo t'entenc miki puig

i reconec________
despertar-me cada nit amb atacs de tos
esperpèntics i_
no medicar-me més que a base de gots d'aigua...
_sempre he pensat__________
que els xarops_de_la_tos eren
placebos per a nens dolents que no volien anar a dormir,
i no em fa vergonya reconèixer___________
que jo era
una nena dolenta
que no volia anar a dormir_

i penso que__________
hi ha tantes coses que ens hem avergonyit de reconèixer
alguna vegada a la vida!
trobo que és un error i s'ha de fer l'exercici de
sentir-nos orgullosos del que som
i del que no podem evitar ser...(sobretot)

perquè quin sentit tindria negar que m'encanta
máximo riesgo, pánico en el túnel i
Cuando Harry encontró a Sally?_
que, per cert, la vaig veure l'altre dia
i té uns diàlegs brutals_
( a meg ryan la conitnúo odiant_a l'autocar!).

i tampoc tindria cap sentit oblidar que he anat
a un concert de Ska-p,
que no sé xiular amb els dits a la boca,
que m'encantava veure Fama ¡a bailar!
i que em cau bé el Miki Puig,____________l'entenc.

sóc sincera i fidel als meus orígens i no nego
que em sé totes les cançons de mecano de memòria,
que em vaig enamorar del son goku,
que quan tenia 12 anys portava la gorra del revés
i que no he esquiat en ma vida.

podría ser preocupant pensar_________
que alguna vegada
em vaig tragar un programa sencer del diario_de_patricia,
que no em fa ràbia en josep cuní,
que em posa el forrest whitaker,
que em va encantar mirall trencat de mercè rodoreda
i que odio american beauty i mi vida sin mí____
(isabel coixet, a l'autocar!)
però dir-ho en veu alta, em fa sentir molt millor.

perquè sóc el que sóc,
i m'agradi o no_________,
de vegades em fa por la foscor,
estic d'acord amb el clèrig saudí Mohamed al Munajid que creu que
Mickey Mouse és un "soldat de Satán" i "se l'hauria de matar",
la majoría de plantes se'm moren,
condueixo pitjor que un taxista,
i mai he acabat de veure ciudadano_kane
ni he llegit la metamorfosi de kafka.

així doncs,
amb totes les meves vergonyes ventilades,
començo una nova vida de estupidesa pública_____
i puc anar pel carrer amb el cap ben alt,
tossint i cridant:
"jo t'entenc Miki Puig!"

No hay comentarios: