jueves, 15 de diciembre de 2011

V de victòria

fanàtica dels cigalons de suc de taronja de bon matí
i d'acabar temporades memorables en posició de migdiada_
frego els dits i xiuxiuejo un conxuro propi dels meu avantpassats
perquè les coses es posin al lloc que jo els hi dic_
de moment, salpimentat amb xulos, putes, yonkis, xoriços i bords
el meu món gira a una velocitat decent, no la suficient com
per desempellagar-me dels capullos, com diria ma mare,
però adequada perquè als matins engegui la ràdio amb un
somriure de congratulació perquè totes les decisions
que he pres han estat les encertades_és mentida però m'ho crec_
dels errors s'aprèn_mentida però t'adaptes
les desgràcies et fan més sabi_mentida però ho superes
l'esperança no és perd mai_blasfèmia però i què
al cap i a la fi el que vull ho tinc i el que tinc ho vull_
perdo el temps, m'enfado, envejo, insulto,
ensopego sis vegades en la mateixa pedra,
desafino,
em mossego les ungles i em faig sang,
em perdo per barris que no segeuixen el pla cerdà,
m'avorreixo llegint llibres que no em recomanen,
compro loteria de nadal,
no conec ni tots els ministres ni tots els jugadors del barça,
m'agraden les cançons de desamor,
odio els nens que criden,
no truco a la meva àvia,
de vegades em mossego la galta quan menjo
o m'ennuego amb la meva pròpia saliva,
escric sobre mi,
no sé dir que no quan he de dir que no,
em miro al mirall de l'ascensor,
m'ofenc, oblido, em desespero,
tinc por,
m'angoixo, gasto molta aigua quan em dutxo
i de vegades em banyo,
compro marques blanques,
conservo calces amb forats perquè m'agraden,
quan vaig a casa a ma mare no frego els plats,
hi ha capítols de the wire que no entenc,
dono lliçons antisexistes a ma germana,
voto, parlo en català als que no ho són,
m'agraden que em diguin coses maques,
quan follo ric,
salo el pa amb tomàquet,
quan començo no paro.

eh! però pels matins___________somric.

No hay comentarios: