domingo, 4 de diciembre de 2011

amb un peu allà

el sol escalfa prop la benzinera
i triem l'arrós caldós d'un bon menú de dijous_
amb dues cerveses de més_arrambem el camí a casa
_qualsevol lloc és casa_quan estem aquí adalt.
el vespre ens vigila i no interromp un fred glacial,
però la tramuntana corre de valent
i rebufa tot el fum de la llar de foc_
amb els ulls mig tancats i plorosos
miro la companyia
que acompanya i fa tan nit la nit_
al matí l'olor a molsa em posa la pell a punt
i amb els cabells mullats i un acompanyat
forest_recorro l'afluent d'asafalt que em porta
fins al poble, fins a la maria i les verdures pujades de preu_
la migdiada davant del foc, em sembla un excés
però l'adormo convençuda que em mereixo això i més_
ens enfrontem a tots els monstres de la nit
i ens reconciliem amb els contes de l'àvia
que no ens deixen dormir encara.
patates al caliu, lester young i lúltim glop de vi
davant la llar de foc_escalfant els peus_
llençols freds, coixins suicides
i un breu moment d'insomni per no perdre el costum_
m'aficiono ràpidament als dies d'aquí,
a no moure'm, a moure'm a gran velocitat,
per carreteres amb les vores farcides de gavines
menjant la resta del que sembla un gat_als camins alternatius
que m'ensenyen aquest golf de tardor tan gris, tan bell, tan d'aquí,
tan jo_ al sol que cau mandrós
i molesta, al vent amb olor a caca i a un toll de pardals
que em barren els pas_

avui torno amb la roba impregnada d'olor a llenya
i buscant l'olor de ciutat_
nit de teatre, nit de gin_tonic, nit de retrobades
i plans de nadal_
una llar m'omple l'altra_
així tasto la tardor_
amb un peu a cada casa.

No hay comentarios: