miércoles, 22 de julio de 2009

sóc juliol

a l'espera d'una cosa millor ingereixo
tota lletra, tota nota, tota partícula externa
que m'ajudi a trobar-me una altra vegada,
el més lluny possible de mi_

en aquest exili de vent i planícia,
veig com les bales de palla
s'aburreixen a un banda del camp llaurat,
i gaudeixo de la contemplació del feina feta_sóc jo

una muntanya de diaris mig llegits,
parlen d'allò que ja ens cansem de repetir:
un caminar a la lluna, un bolso de regal,
nens que fan mal a nens, un vol que cau
i algú que creu en l'actual banalització dels mites_sóc jo

les visites dominicals remenen l'spotify i
proposen noves llistes de reproducció,
amb certa curiositat_escolto
i què més enriquidor que trobar
nous elements per explotar un estiu més_sóc jo

una segona temporada de vampirs
no m'acaba de desegradar i mentres,
encara que per parts, robo nous capítols
veig pel.lícules encara precintades que
algú va oblidar sota una tele plena de pols_sóc jo

no em canso d'anar i m'és igual venir,
per visitar nou indrets
de cases de pedra i canyeries de ceràmica,
a on tú em vens a trobar mentres
ens tallen l'embutit i guarden el vi a la nevera,
tres generacions per fer passar el vespre
en una terrassa de bombetes blanques_sóc jo

sóc jo_muerte en venecia, sóc jo_georges brassens,
sóc jo_plaça sant pere, sóc jo_pastís d'aniversari,
sóc jo_spaghetti al pis nou, sóc jo_trivial i podrida,
sóc jo_petita cosa de la casa, sóc jo_platja sense crema solar,
sóc jo_què vols per sopar?, sóc jo_aquí em quedo,
sóc jo_matar mosques amb un drap, sóc jo_migdiada
a l'hamaca, sóc jo_límit de velocitat, sóc jo_vull feina,
sóc jo_més de rei lear que de hamlet, sóc jo_curs nou,
vida nova, sóc jo_un estudi per mi, sóc jo_uiuiui l'agost.

No hay comentarios: