miércoles, 3 de diciembre de 2008

somnum

s'apropa l'hora de ficar-me al llit
[donat el fred i el mal de cap]
i m'aventuro a una nit incerta_____i és que___
_així com descanso els mebres i òrgans,
_la meva ànima s'inquieta.

i què ho fa que se'm repeteixen les
aparicions de l'Obama als meus somnis?
què ho fa que els meus malsons acaban sent recurrents?
com és que ara parlo amb mon pare
sentada en un banc de l'aeroport?
com és que al obrir els ulls a altes hores de la nit,
no reconec a on sóc?
torno a ser petit quan m'espanto al mig de la foscor?

no ajuda llegir a Bulgákov abans d'apagar el llum
ni interaccionar amb el costat més fosc de New Jersey
tres cops per setmana______

així i tot, m'encanta l'última hora del dia,
en la que nu et fiques sota els llençols freds,
te'n recordes del teu nom,
envies al món a la merda,
obres el llibre_____

" Se abrió la ventana, pero en vez del fresco nocturno y el aroma de los tilos, entró en la habitación un olor a sótano. La difunta pisó la repisa de la ventana. Rimski veía con claridad en el pecho las manchas de la putrefacción. (...) Una furia salvaje desfiguró la cara de la joven, profirió una blasfemia con voz ronca, y Varenuja, en el aire, dió un grito y se derrumbó al suelo."

_____________i bonanit.

No hay comentarios: